حقوق عمومی

گسترش گرایش حقوق عمومی

حقوق عمومی

گسترش گرایش حقوق عمومی

مشخصات بلاگ
حقوق عمومی

«گرایش حقوق عمومی شایان گسترش بیش از پیش و توجهی افزون تر از حال حاضر است» این وبلاگ در راستای توسعه گرایش حقوق عمومی و اطلاع رسانی در باب این گرایش ایجاد گردیده است.

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

پیرامون اصل 55 قانون اساسی

اصل 55:

«دیوان محاسبات به کلیه حساب‌های وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد رسیدگی یا حسابرسی می‌نماید که هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.

دیوان محاسبات، حساب‌ها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌نماید. این گزارش باید در دسترس عموم گذاشته شود.»

  • محمد مهاجری

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالبی پیرامون اصل (54) قانون اساسی

اصل 54:

«دیوان‏ محاسبات‏ کشور مستقیماً زیر نظر مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ می‏‌باشد. سازمان‏ و اداره‏ امور آن‏ در تهران‏ و مراکز استان‌ها به‏ موجب‏ قانون‏ تعیین‏ خواهد شد.»

  • محمد مهاجری

نکاتی پیرامون اصل (53) قانون اساسی


اصل 53:

«کلیه دریافت‌های دولت در حساب‌های خزانه‌داری کل متمرکز می‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام می‌گیرد.»

  • محمد مهاجری

«بسم‌الله الرحمن الرحیم»

«کتاب حقوق اساسی فرانسه/ دکتر قاسم‌زاده»


«در این مطلب کتاب حقوق اساسی فرانسه/ دکتر قاسم‌زاده را جهت بهره‌برداری دوستان برای دانلود قرار می‌دهیم. گفتنی است که کتاب یاد شده دیگر انتشار پیدا نمی‌کند و صرفاً آقای دکتر علی‌اکبر گرجی ازندریانی دانشیار گروه حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی این کتاب را تشحیه زده‌اند که از طریق فروشگاه اینترنتی انتشارات جنگل قابلیت تهیه دارد.»

کتاب حقوق اساسی فرانسه/ دکتر قاسم‌زاده

لینک مستقیم دانلود

  • محمد مهاجری

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالبی پیرامون اصل 52 قانون اساسی

اصل 52:

«بودجه سالانه کل کشور به ترتیبی که در قانون مقرر می‌شود، از طرف دولت تهیه و برای رسیدگی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌گردد. هر گونه تغییر در ارقام بودجه نیز تابع مراتب مقرر در قانون خواهد بود.»


  • محمد مهاجری